09159961967 mail.samacn@gmail.com

کد اقتصادی چیست؟ (راهنمای کامل ثبت نام و دریافت کد اقتصادی در سال 1400)

کد اقتصادی چیست؟ کد اقتصادی تا سال 99 کد 12 رقمی بود که از طرف واحد عملیات سازمان امور مالیاتی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت تجاری دارند اختصاص داده می شد. در واقع ” کد 12 رقمی ” کد احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان امور مالیاتی بود. اما از […]
کافی نت آنلاین سماآگوست 18, 2021

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی تا سال 99 کد 12 رقمی بود که از طرف واحد عملیات سازمان امور مالیاتی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت تجاری دارند اختصاص داده می شد. در واقع ” کد 12 رقمی ” کد احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان امور مالیاتی بود.

اما از اواسط سال 99 طبق مصوبه هیئت دولت در راستای مقررات زدایی قرار بر این شد که بعد از تشکیل پرونده کد اقتصادی ارائه مدارک، همان شناسه ملی شرکت به عنوان کد اقتصادی شرکت اختصاص داده شود.

دریافت کد اقتصادی برای تمام فعالان عرصه تولید، توزیع، مونتاژ و صادرات و واردات ضروری می باشد. چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی نیاز است جهت فعالیت اقتصادی خود نسبت به ثبت نام کد اقتصادی و تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که اخذ کد اقتصادی برای شخصیت­های حقیقی منوط به ارائه پروانه کسب و معرفی محل فعالیت است.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *